jueves, 1 de junio de 2023

Hvordan bruker jeg dessuten og "i tillegg" i en sentning?

Dessuten
 adverb
(además)

Dessuten kan det virke helt mot sin hensikt. 
Dessuten har de en av Norges lengste wirebaner. 
Den har dessuten få norske matvarer i databasen. 
Dessuten er det for mye fløte og meierismør i maten. 
Foreldre har dessuten masse livserfaring
Dessuten sto det en bil mellom Eivind og bombebilen. 
Dessuten tar vi sigøynere vare på hverandre. 
Dessuten er vi mye ute i parkene, i likhet med de andre som bor her. 
Dessuten er det jo herlige mennesker i filmen. 
Hun var dessuten stille, sjenert og tilbakeholden. 
Dessuten må vi vinne IOC-avstemningen i 2015. 
Og jeg vet dessuten godt at politikk nytter. 


I tillegg til (uttrykk)
I tillegg til+ substantiv 
                  + adjektiv+ substantiv
                  + at- setning

I tillegg til et spennende helgemagasin på glanset papir. 
I tillegg til de private balkongene har leilighetsbygget tre fellesterrasser. 
I tillegg til pengehjelpen fra Røkke og Gjelsten, selvfølgelig. 
 I tillegg til størrelsen er også slike fellessystemer virksomhetskritiske. 
 Bilen varierer veldig i hastighet i tillegg til vinglingen. 
 Og det er altså mange bevis i tillegg til de tekniske bevisene. 
 I tillegg til andre plager, var Silje nå en «legal narkoman». 
  To timer, hver dag, trener hun, i tillegg til studiene på Idrettshøgskolen. 
 I tillegg til sesongkortene, er det solgt i underkant av 1200 billetter. 
 Hva kjennetegner en basehopper, altså i tillegg til at han er mann? 
 Jeg er ganske fysisk sterk, i tillegg til at jeg er omgjengelig. 
Jeg er ganske fysisk sterk, i tillegg til at jeg er omgjengelig. 
 Fordi språk og kommunikasjonsevner er bedre, i tillegg til at de er gode i realfag. 
 Dette kommer i tillegg til at man skal være vellykket på jobb og som forelder. 
 Jeg får flere kompiser på besøk i tillegg til at søsteren min også kommer, sier han. 
I tillegg til at fotproblemer er plagsomt for en selv er det også vanskelig å unngå å smitte andre. 
I tillegg til at de lager nye spørsmål selv, mottar de også tusenvis av spørsmålsforslag fra brukerne. 
Jo, i tillegg til at selve kunnskapen kan svikte, blir kriteriene strammere, nåløyet smalere. 


I tillegg  = dessuten


I tillegg er systemet selvdrevet.
I tillegg må følgende kriterier 
 I tillegg vil man ha noe som frigjør øynene.

No hay comentarios:

Publicar un comentario