lunes, 15 de mayo de 2023

Å følge, å etterfølge, å medfølge, å oppfølge, å forsette, å videreføre

                                                    
 Å følge
å beveger seg etter noe eller noen

Jeg må følge lillesøsteren min til daghjemmet. ¨

Jeg vil følge deg uansett hvor du drar. 
 
 Jeg er veldig imponert over din konstant vilje til å hjelpe, og jeg vil følge din anbefaling. 

 Dette samfunnet følger sine egne lover. 

 Her følger vi ikke bare én hovedperson, 

 Han følger alt på tv. 



Å etterfølge, å følge etter


- å følge etter- 

Odvar Nordli pekte på Rolf Hansen som sin etterfølger.

Jeg etterfølger en hedersmann i norsk presse

Vær sikker på at du etterfølger alle regler og vilkår for denne kampanjen. 



Å følge med 

- å ledsage, å følge- acompañar

Vi følger med på det kraftige lavtrykket som er på vei 

 jeg følger med på hva som blir sagt, 

Jeg følger med på det som skjer i Rennebu.


Å følge opp

 ta seg av, vise oppmerksomhet mot i den påfølgende tiden ( subsiguiente siguiente tiempo)

Slik følger du opp jobbintervjuet

Videre er det viktig at du følger opp temaene dere tok for dere i den daglige kommunikasjonen.

Og vi følger opp sårbare grupper i lavterskelarbeidet vårt, bare uten å invitere til fysiske fellesskap


Å førsette- seguir como continuar


 Til tross for reguleringer forsetter en enorm overbeskatning fram til 60- og 70-tallet. 

Forsetter man  med dagens kurs vil/kan dette ende i anarki, kaos og uroligheter. 

Vi forsetter med 20 % rabatt på alle varer i nettbutikken i kvelden


Å videreføre- å føre videre, forsette ) guiar videre

Vi viderefører koronatiltakene 

Vi viderefører vår satsing på rusomsorg og psykisk helse.

 Jeg viderefører ganske mye fra tidligere år fordi festivalen har fungert veldig bra


No hay comentarios:

Publicar un comentario