miércoles, 24 de mayo de 2023

Å passe på/å passe for/ å passe til/ å passe med


 Å bli passet på
.Det gjør godt når noen passer på oss. Da kjenner vi oss rolige og trygge.

Å passe på betyr å ta vare på 


Du må passe på så du får nok søvn. 

Du må passe på så du ikke går tom for luft. 

Du må passe på så du ikke overanstrenger deg. 

Det er som å la bukken passe på havresekken. 

Du må passe på så du ikke skader deg. 

 Ingen andre vil passe på deg. 

 Men han lovet at han skulle passe på meg bestandig». 

 Nå må du passe deg, så du ikke høres gammel ut. 

Takk for at dere passer på mens vi feirer. 

Han mener han passer på seg selv godt nok 

Det er alltid en som passer på hva de snakker om. 

 Vi  kan overmanne de som passer på barnet. 

 Jeg passer på at følelsene som kan ta over meg ikke skal gå utover deg 

 Den store ulvehunden med ett blankt og ett blått øye passer på pappkoppen med mynter. 

 Han har også en støttelærer som passer på at han ikke blir for aktiv, eller for kald. 

 Mange pappaer kommer til å bli fornøyde i ettermiddag, sier hun som passer på barna. 

 Står hele tiden og passer på lekeapparatene i tilfelle barnet faller 

 Fire sorte svaner svømmer i innsjøen, og de symboliserer vakter som passer på øya. 

 Mens flere av hans voksne slektninger passer på døren, kler barneektemannen av seg. 

 Alle nyheter hver eneste dag skal minne om at noen er ute etter oss og Kim passer på. 

 Du kan også sitte på en stol ved døren på barnets rom, slik at han ser at du passer på, men ikke gi barnet oppmerksomhet. 


Å passe for - å tilpasse, å være riktig, å kle

(ir bien, quedar bien, adaptarse a )

Torsdag kl. 13.00 passer utmerket for meg 

Hvilken fagforening passer for meg? Det er over 70 forskjellige fagforeninger i Norge

Hvilken time passer for meg når jeg ønsker å bli mykere

Det passer for meg fra i med i morgen.

Serien passer for barn fra ca seks år og oppover. 

Denne kappen passer for alle barn som vil kle seg ut som konge eller dronning. 

Hva kan passe for deg?

Hva passer for meg? 

En langermet t skjorte passer for både menn og kvinner. 

Yoga hver mandag, passer for alle Kom og prøv!



Å passe til

ajustarse a -combinar con

I tillegg finner du tilbehør som passer til lammeskank, lammelår i skiver, lammekoteletter, lammecarré og lammefilet eller fårefilet.

Hvilke bremseklosser passer til sykkelen min?

Dette er fargene som passer til grått

 Hvordan tror dere varm lin eller ascott vil passe til grått kjøkken og slik laminat?


Å passe sammen

Hvilke farger passer sammen i innredningen

van bien juntos- se adaptan bien

Har du funnet en ny partner men er usikker om dere passer sammen?

 Tvilen på om man passer sammen med samboer eller ektefelle


Å passe med

(combinar)

Hvordan velge veggfarge som passer med gulvfarge 

Se hvor fint det passer med detaljer i treverk og keramikk

No hay comentarios:

Publicar un comentario