miércoles, 3 de mayo de 2023

Tall og mengder. Ingen

 

Svar med ingen av dem eller ingen av delene.

Bruker du melk eller sukker i teen? - Nei takk, .

Kommer foreldrene dine? - Nei  kommer.

Liker du best fotball eller håndball? - Jeg liker .

Hadde dere stil eller diktat? - Vi hadde .

Gjorde du oppgave 1 eller 2? - Jeg gjorde .

Studerer eller jobber du i år? - Jeg gjør .



Riktig svar 


Bruker du melk eller sukker i teen? - Nei takk, ingen av delene.

Kommer foreldrene dine? - Nei ingen av dem kommer.

Liker du best fotball eller håndball? - Jeg liker ingen av delene.

Hadde dere stil eller diktat? - Vi hadde ingen av delene.

Gjorde du oppgave 1 eller 2? - Jeg gjorde ingen av dem.

Studerer eller jobber du i år? - Jeg gjør ingen av delene.


Ingen

Ingen av dem viser til helt bestemte personer eller ting.

Ingen av delene er mer generelt.

Ingen av dem tilsvarer begge to.

Ingen av delene tilsvarer begge deler.



No hay comentarios:

Publicar un comentario